czwartek, 25 czerwca 2015

Kapusta duszona

Pomiędzy fryzurami, a oglądaniem filmów czy szydełkowaniem a kosmetycznymi testami, należy odpowiednio odżywiać swoje ciało. 
Kapusta. 
Samo zdrowie! Niskokaloryczna, z dużą zawartością witaminy C, witaminami z grupy B, A, E...  O właściwościach innych zielonej główki, równie ważnych, możesz poczytać TUTAJ.

Kiedyś, o ile dobrze pamiętam, była nawet dieta oparta na tym warzywie.
 A ja dziś mam propozycje na wykorzystanie kapusty i warzyw z lodówki. Danie można zrobić w wersji wegetariańskiej, bez proponowanej wędliny.
 Do dzieła zatem!



Kapusta duszona

składniki:
* 1/4 główki średniej kapusty posiekana
* 2 małe marchewki starte na grubych oczkach tarki
* pół średniej cebuli drobno posiekanej
*  kilka łyżek oliwy z oliwek
* kilka plastrów szynki wędzonej pokrojone w kostkę
* 6 pieczarek obranych i pokrojonych w plastry
* pół czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
* 3 małe ziemniaki pokrojone w kostkę
* przyprawy (sól, pieprz, ziele angielskie 2 - 3 ziarna, 2 listki laurowe, natka pietruszki i koperek drobno posiekane - około łyżeczki)
* około szklanka wody (250 ml)

W rondlu rozgrzałam oliwę i zeszkliłam cebulkę, dołożyłam wędlinę i podsmażyłam wszystko krótką chwilę. Dodałam posiekaną kapustę, ziemniaki, pieczarki, paprykę, marchew, przyprawy, zalałam połową wody i dokładnie wymieszałam. Po zagotowaniu przykryłam pokrywką i na małym ogniu dusiłam około 30 minut co jakiś czas mieszając i w miarę potrzeby dolewałam wodę. Pod koniec gotowania dodałam pomidory, wymieszałam i doprawiłam jeszcze do smaku pieprzem i solą. Gotowe! 


ps. świetnie smakuje ze świeżym, chrupiącym pieczywem :)